10 grudnia 2025

Rekrutacja

Uprzejmie informujemy, że rekrutacja jeszcze się nie rozpoczęła. Niezwłocznie poinformujemy Państwa, gdy tylko zostanie uruchomiona.
Poniżej znajdą Państwo informacje pomocne w procesie rekrutacyjnym.
 
Kandydaci zainteresowani udziałem w projekcie będą proszeni o złożenie wymaganych dokumentów w formie tradycyjnej w Biurze Współpracy Międzynarodowej:
  1. Uzupełniony i podpisany FORMULARZ REKRUTACYJNY.
  2. Potwierdzenie z zagranicznej instytucji naukowej o możliwości realizacji wybranej formy wsparcia,
    a w przypadku:
    • konferencji / szkoły letniej lub zimowej – potwierdzenie rejestracji lub mailowe potwierdzenie od organizatora o zaakceptowaniu wystąpienia na konferencji albo przyjęciu do szkoły.
  3. Dla doktorantów – krótki list polecający promotora potwierdzający ścisły związek planowanego działania z przygotowywaną rozprawą doktorską.
  4. Dla studentów – średnia ocen z roku studiów poprzedzającego proces kwalifikacji, potwierdzona zaświadczeniem z Centrum Obsługi Studenta (nie dotyczy studentów I roku studiów I stopnia) oraz opinia opiekuna roku.
  5. Dla osób z mniejszymi szansami – dokument potwierdzający niepełnosprawność lub inne trudności zdrowotne, materialne, edukacyjne bądź społeczne.
Oceny formalnej wszystkich złożonych wniosków dokonuje Biuro Współpracy Międzynarodowej, które w szczególności weryfikuje przynależność kandydata do grupy docelowej oraz kompletność przekazanej dokumentacji.
Oceny merytorycznej zgłoszeń dokonuje Komisja Kwalifikacyjna (KK) powołana przez Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju, w skład której wchodzą:
  • dr hab. prof. UKEN Robert Stawarz – Prorektor ds. Kształcenia i Rozwoju, przewodniczący;
  • dr hab. prof. UKEN Paulina Rojek-Adamek – Zastępca Dyrektora Szkoły Doktorskiej;
  • dr hab. prof. UKEN Konrad Meus – Dyrektor Instytutu Historii i Archiwistyki;
  • dr hab. prof. UKEN Wojciech Prażuch – Dyrektor Instytutu Neofilologii;
  • dr Grzegorz Rut – Zastępca Dyrektora Instytutu Biologii i Nauk o Ziemi;
  • dr Ryszard Kozioł – Zastępca Dyrektora Instytutu Prawa, Ekonomii i Administracji.
Komisja Kwalifikacyjna przyznaje punkty za następujące elementy:
  • motywację udziału w projekcie;
  • zaplanowany program doskonalenia kompetencji własnych;
  • planowane praktyczne wykorzystanie nabytych kompetencji;
  • aktywność międzynarodową;
  • status osoby z mniejszymi szansami (jeżeli dotyczy).
ZASADY KWALIFIKACJI DO UDZIAŁU W PROJEKCIE

Kwalifikacja do udziału w Projekcie prowadzona jest w trybie ciągłym, aż do wyczerpania środków przeznaczonych na realizację danej formy wsparcia. Termin pierwszego etapu rekrutacji upływa 16 stycznia 2026 r.

W ramach konkursu kandydat może ubiegać się o jeden wyjazd do dowolnej zagranicznej jednostki.

Wnioski, które nie uzyskają co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów, będą odrzucane – niezależnie od dostępności miejsc w Projekcie. Wszystkie aplikacje spełniające minimalny próg punktowy zostaną, przed ostateczną akceptacją, przekazane do dodatkowego rozpatrzenia przez Komisję Kwalifikacyjną (KK).

O wynikach rekrutacji kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie drogą mailową.

Wyjazdy mogą być realizowane od momentu otrzymania decyzji, z zachowaniem obowiązujących w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie procedur dotyczących wyjazdów zagranicznych, do dnia 30 września 2026 r.

ZASADY FINANSOWANIA WYJAZDÓW  
Każdemu Uczestnikowi zakwalifikowanemu do udziału w Projekcie, na podstawie podpisanej Umowy udziału w Projekcie, wypłacane jest dofinansowanie obejmujące:
Koszty podróży, koszty utrzymania oraz stypendium są rozliczane w formie stawek zryczałtowanych i wypłacane na konto Uczestnika w tygodniu poprzedzającym wyjazd.

Koszty opłaty konferencyjnej, szkoły, kursu itp. rozliczane są jako koszty rzeczywiste, na podstawie faktury wystawionej na dane UKEN (z dopiskiem, kogo dotyczą). Uczestnicy dokonują opłaty za udział w wydarzeniu samodzielnie. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi po złożeniu rozliczenia wyjazdu oraz akceptacji dokumentów przez Biuro Współpracy Międzynarodowej.

W ramach realizacji programu PROM planujemy umożliwić udział 130 uczestnikom (67 kobiet i 63 mężczyzn), w tym:

Uczestnicy wyjeżdżający
  • 6 studentów do krajów grupy I – wyjazdy 5-dniowe
  • 10 studentów do Wielkiej Brytanii – wyjazdy 5-dniowe
  • 40 studentów do krajów grupy II -wyjazdy 5-dniowe
  • 27 doktorantów do krajów grupy II – wyjazdy 7-dniowe
  • 3 doktorantów do krajów grupy III – wyjazdy 10-dniowe
  • 12 nauczycieli akademickich do krajów grupy II – wyjazdy 10-dniowe
  • 10 nauczycieli akademickich do krajów grupy III – wyjazdy 10-dniowe
  • 10 nauczycieli akademickich do krajów grupy IV – wyjazdy 10-dniowe
Uczestnicy przyjeżdżający
  • 6 doktorantów przyjeżdżających z krajów grupy I – przyjazdy 7-dniowe
  • 6 nauczycieli akademickich przyjeżdżających z krajów grupy I – przyjazdy 5-dniowe
Font Resize
Contrast